המחסור הלאומי ב-ש ו-מ

מתוך איןציקלופדיה
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

המחסור הלאומי ב-ש' ו-מ' הוא -חסור -החל ב-נת 1988 כא-ר הייתה אינפלציה ענקית ב-דינת י-ראל. ה-חסור, כ-ו ג- הכסף -ל רוב אזרחי ה-דינה ה-זדרגגת הזאת, גר- לכך -לא ניתן לו-ר את האותיות ש ומ.

סיבת ה-חסור

המחסור החל בשנת 1887, כאשר ראש הממשלה דאז מני ממטרה ועוזרו הנאמן שמעון פרס מן, החליטו שצריך לגרום לכך שלאף אחד לא יהיה כסף. לכן הם החליטו לעשות קטע מצחיק כזה שקוראים לו אינפלציה ואז בבת אחת כל השוק קרס. זה היה בתוך יום אחד, בתחילת 1988 כאשר עוד ועוד כסף ורכוש החלו להיעלם באופן מסתורי מבעליהם החוקיים. הבורסה נפלה, אנשים קופצים מהגג. גם משיח קפץ והודיעו שהוא נהרג. הכל אבוד, בוכה עזרא, דאג הקמצן. משיח בשמיים ואנחנו בלי הכסף כאן. וירדנה היפה - - - היי, הלו הלו! ילדים קוראים את זה!

אם נחזור לענייניו, בשנת 1988 כולם היו מרוששים חוץ ממני ממטרה ושמעון פרס מן, שחיו בעושר ועושר עד יום חמישי, אבל זה סיפור אחר (ראו: אגדות מני ממטרה ושמעון פרס מן). אניוואי, כדי לצמצם את הגירעון העצום שנוצר, היו צריכים לצמצם את התקציב של פאקינג כל דבר. אך כמובן שתקציב מטוס ראש הממשלה הפרטי עם הג'קוזי הענק או השייק האהוב על ראש הממשלה שבשבילו יש לצוד פילים בעזרת יהלום חשוב מדי. לכן הוחלט לצמצם מספר דברים שימנעו מהמדינה לקרוס או מראש הממשלה שייאלץ לעשות כביסה בעצמו. בועידה לילית בבניין המוסד בתל אביב התקבצו מני ממטרה, שמעון פרס מן, גרביל מצוי, אדולף דיסני, והיטלר ובתוך כשלוש שעות (מלבד היטלר, שאחרי שעתיים ניסה לרצוח את כל מי שהיה בחדר באמצעות פרסומת של ג. יפית) נמצאו פריטים בנוף הציבורי שניתן לצמצם, והם:

  1. מספר הדירות שאדם יכול להחזיק
  2. תקציב שמורות הטבע והגנים
  3. תקציב הטיפול בבולענים (שיצר בעיה אחרת אבל עזבו)
  4. השפה העברית

כאשר הועידה חשבה כיצד יוכלו לייעל ולהגביר רווחים מהשפה העברית, הוחלט להוריד את האותיות ש ו-מ מהשפה העברית, עד להודעה חדשה. ביום שלמחרת, א' בתפוז תשלחזעמוז"י, 4 בפברואר 1988, יצאו הנחיות חדשות מפי הממשלה שאוסרות על הגיית האותיות הללו. כדי למנוע גל מחאה ענק שיבוא מיד לאחר הוצאת החוק החדש, הוחלט להעניק עונשים כבדים לכל מי שישתמש באותיות, כך שיצטרכו להעסיק הרבה יותר שוטרים, ואז עוד כסף ילך מקופת המדינה בשביל לשמור על הכסף של קופת המדינה וזה פרדוקס, אבל לאמשנה. התכנסה ועידת בוהוריים שמכילה את מני ממטרה, שמעון פרס מן, גרביל מצוי, אדולף דיסני, והיטלר, כדי לדון העונשים שיוטלו על אזרחים שישתמשו באותיות האסורות. לבסוף הוחלטו כמה עונשים בסיסיים, ומני ממטרה (האדם היחיד במדינה שמותר לו להשתמש באותיות האסורות) עלה לנאום מול כיכר הציפורים בשהם, וזהו ציטוט מתוך הנאום:

"מעתה והלאה, נאסר על כל אזרח (מלבדי) להשתמש באותיות האסורות ש' ו-מ'. מי שיגיד אותם יבוא שוטר וייקח אותו. דרגת החומרה של אמירה של האותיות היא: אם אתם אומרים את שם האותיות, גזר הדין הוא חצי שנה בכלא. אם אתם אומרים מילים בהן מופיעות האותיות האסורות מבלי להוריד מהן את האותיות, גזר הדין הוא חצי שנה בכלא ועוד חצי שנה עבודות שירות. אם אתם אומרים מילים בהן מופיעות שתי האותיות פעם אחד או אות אחת מהשתיים פעמיים גזר הדין הוא שנתיים בכלא. אם אתם אומרים את המילים הבאות: ממושמע, משועמם, משמש, מושמוש, משמימים, משושה או גזר, גזר הדין הוא החמור ביותר - כשש עשרה שנה בכלא בבידוד מוחלט ללא אופציות לביקורים כאשר פרסומת של ג. יפית תשודר בלופים בתא שלכם בכל זמן נתון. אני חוזר, מי שיגיד את האותיות האסורות, יבוא שוטר והופ! ייקח אותו. תודה רבה, שבת שלום."

שמעון פרס מן, דאז עוזרו של ראש הממשלה מני ממטרה, בעת שהיה עייף אחרי כמה דיונים לילים. הוא לא התאפק ופיהק

פושעים מפורסמים

הפושע המפורסם ביותר אי פעם שנפס בעת אמירת מילים אסורות הוא שמעוני סאן (המכונה באטמן). בסוף יולי 1988 כוחות השב"כ קלטו הקלטות סודיות מאיזור לא ידוע בדרום תל אביב, בהן נשמע בבירור גבר בוגר שאומר "...הוא לא ממושמע. יושב בבית משועמם, כזה מושמוש קטן, משחק כל היום במחשב הזה שלו, במשחק עם המשושים. זה פשוט משמים אותי. פשוט יושב ואוכל משמשים וגזרים". כוחות השב"כ שאיתרו את ההקלטה מיהרו לנטוש את הפרוייקט הקודם שלהם, לתפוס את כל הטרוריסטים בעולם, ומיהרו לכנס ישיבת ארוחת ערב שכללה את מני ממטרה, שמעון פרס מן, גרביל מצוי, אדולף דיסני, והיטלר. בועידה הוחלט לקיים את מסיבת סוף השנה בג'קוזי של הרמטכ"ל. לאחר מכן הוחלט על מבצע ענק בשיתוף השב"כ, המוסד, האף בי איי, הסי איי איי, האינטרפול, צה"ל, הרשות הפלסטינית, הרפובליקה של כוחן, האומות המאוחדות, אלאור אזריה התינוק, ולונה פארק תל אביב כדי לתפוס את הפושע הנתעב. לאחר מאמצים רבים נמצאו על ידי אנשי לונה פארק תל אביב (לא ממומן) טיעות אצבעות שמעידות על מקום מגורו של הפושע, אדם בשם שמעוני סאן. בערב יום שבת, ה-19 באוגוסט 1988 פשטו כוחות הביטחון על ביתו של סאן, אנסו וטבחו בכל מי שהיה בבית לצילילי פרסומת של ג. יפית. ביום שלאחר מכן הסתבר שהם טעו בדירה. ב-21 באוגוסט 1988 פרצו כוחות הביטחון על ביתו האמיתי של סאן, אנסו וטבחו בכל מי שהיה בבית לצלילי פרסומת של ג. יפית, כיאה לפושעים נתעבים.

ראו גם